A Wifi csatlakoztatva van, de nincs internet? Mutatjuk az 5 leggyakoribb megoldást!
Ha a Wifi csatlakoztatva van, tehát a képernyő jobb alsó sarkában látszik a kis Wifi ikon, de még sincs internet, több hiba okot is meg kell vizsgálnunk.
0. Hívja a SzámítógépMentő szakemberét!
Ha gyors, és garantált megoldásra van szüksége, hívja szakértőnket, aki a helyszínen, akár 1-2 órán belül meg tudja oldani a problémát. Kollégánk a kiszállás során minden esetben javítja az internet hibát, ha azt nem központi, szolgáltatói hiba okozza.
1. Indítsa újra számítógépét
Ha a Wifi csatlakozás felépült, de nem működik az internet, lehetséges, hogy a Windows éppen egy frissítést töltött le a háttérben. A frissítéseket sokszor automatikusan, a hattérben el is kezdi telepíteni a Windows, és ennek eredménye lehet, hogy a félkész frissítés az újra indításig megakasztja a hálózati kapcsolatot.
Indítsa újra a gépet, ha van ilyen, akkor a „Frissítés és Újraindítás” lehetőséget válassza.
A frissítés akár 20-30 perces folyamat is lehet, ezt végig kell várni, semmiképp se kapcsolja ki frissítés közben a gépet.
2. Indítsa újra a szolgáltató modemjét
A szolgáltatói eszköz újraindítása sok esetben megoldja a problémát, amikor a Wifi kapcsolat csatlakozik, de az internet mégsem működik. A Wifi hálózat akkor is működik, ha a szolgáltató eszköze egyébként valamiért nem kap internetet.
Ez általában akkor szokott bekövetkezni ha szolgáltató hálózatában eszköz cserélnek vagy beállítást változtatnak amit a lakásban lévő modern valamiért nem tud feldolgozni.
Az újra indítással rákényszerítjük ezt a routert, hogy újra építse fel a kapcsolatot a szolgáltató hálózatával és egyben töltse le az új beállításokat is.
Az újra indítást célszerű a szolgáltatói eszköz hátulján lévő fekete, kicsi tápcsatlakozó kihúzásával, majd 30 másodperc múlva újra csatlakoztatásával elvégezni, így az eszköz teljes áramtalanítás után indul újra.
3. Hívja fel szolgáltatóját, kérjen vonalvizsgálatot!
Az első lépés ha a Wifi csatlakoztatva van, de az internet nem működik, hogy megkeresse szolgáltatóját. Ehhez egyszerűen hívja fel az ügyfélszolgálatot:
Telekom ügyfélszolgálat: 1414
Digi ügyfélszolgálat: 1272
Vodafone ügyfélszolgálat: 1270
Az ügyfélszolgálaton általában kérik az előfizető azonosításához a szerződésszámot, és előfordul, hogy csak az tud eljárni, aki a szűrődésen ügyfélként szerepel.
A menüben válasszuk az internet opciót, majd a technikai segítséget vagy a hibabejelentést.
Ha a technikai ügyfélszolgálatos felveszi, mondjuk el a hibát és kérjük meg, hogy:
távolról ellenőrizze a szolgáltatói eszköz működését.
4. Próbáljon meg vezetékesen csatlakozni
Bár a Wifi kapcsolat ma már a legtöbb célra tökéletes sebességet és megbízhatóságot ad, a jó öreg vezetékes bekötésnél nincs biztosabb megoldás. Általában a szolgáltató Routerének dobozában is mellékelnek egy ehhez megfelelő Ethernet kábelt.
Ennek egyik véget dugja a számítógépébe. Az Ethernet csatlakozó asztali gépeknél a 2db USB csatlakozó mellett szokott lenni és majdnem négyzet alakú. Laptopnál általában a gép oldalán van, és egy pici, lenyitható, rugós műanyag fedő védi.
A kábel másik véget dugjuk a szolgáltató routerének hátuljába. Itt általában 4db ugyanolyan színű kimenet van, amiből bármelyiket használhatjuk.
5. Próbálkozzunk másik eszközzel, géppel
Nem ritka, hogy egy adott frissítés a Windows rendszer hálózati funkcióit bizonytalanná teszi. Ennek teszteléséhez egy másik számítógépet laptopot vagy akár mobiltelefont is használhatunk.
A másik eszközöm ugyanúgy csatlakozzunk fel a Wi-fi-re. Mobiltelefon esetén arra kell még figyelnünk, hogy a mobil internet hozzáférést a teszt időtartamára kapcsoljuk ki.
+1 Hívja szakertőnket
Ha a fenti tippek nem segítettek, a Wifi még mindig csatlakoztatva van, de nincs internet, vagy a szolgáltató eszköze után van saját router is használatban, hívja szakétrőnket. A SzámítógépMentő szakembere az internet problémák 95%-át a helyszínen, azonnal ki tudja vizsgálni és mwg tudja javitani.
Csak akkor kell a szolgáltatóra várni a hiba javításához, ha azt a szolgáltatói eszköz meghibásodasa okozza, de ez esetben is segítünk a hiba azonosításában és a szolgáltatónál az azonnali bejelentésben.
Minket nem tud lerázni a szolgáltató technikai munkatársa!