2025 januárjától a Digi és a Vodafone immár One néven fogja szolgáltatni az internetet és persze néha az internet hibákat. Segít majd a név váltás a szolgáltatás javulásában?
2024-ben a Digi internet hiba vezetett
A semmilyen szempontból nem reprezentatív, belső adataink alapján 2024-ben a Digi internet szolgáltatással kapcsolatban érkezett hozzánk a legtöbb megkeresés. A helyzetet némileg árnyalja, hogy több ügyfelünknek is közvetlen a szolgáltató ajánlott minket, amikor a szolgáltatói eszköz mellett saját router is használatban volt, és az ezzel kapcsolatos hibákban ő már nem tudott segíteni.
Egykor a legjobb volt a Digi
Még a 2000-es évek elején találkoztunk először a Digi internet szolgáltatásával, amikor bizonyos körzetekben felé áron biztosított kifejezetten stabil internet szolgáltatást. Ekkor még a 4Mbps letöltési sebesség kifejezetten jónak számított, amit tudomásunk szerint em szlovákiából hozott kábel-modemekkel tudtak nagyon olcsón csillagpontosan biztosítani.
Mit várhatunk 2025-ben a One internettől?
A Digi és a Vodafone összeolvadása nem ment zökkenőmentesen idén minden héten segítettünk ezen szolgáltatók ügyfeleinek helyszíni kiszállás során, ezért elég tapasztalat gyűlt össze.
PPPOE belépési hiba
A vezető internet hiba ok egyértelműen a PPPOE kapcsolat kiépítésével kapcsolatban jelentkezett. Előfordult, hogy a szolgáltatói eszköz vesztette el a belépési adatokat, de mégis a legtöbbször az ügyfél saját, plusz routere vagy mesh wifi hálózata volt a hunyó, melynek javításában a szolgáltató ügyfélszolgálata már nem tudott segíteni.
Digi telefonos ügyfelszolgálat kritika
Ezért a 1272-es számot kollégáink idén körülbelül 100 alkalommal hívták fel. Persze egy telefonos ügyfélszolgálat megkeresése sosem kellemes, de a korrektség jegyében álljon itt a negatívumok mellet az összes pozitív tapasztalat is.
Idegesítő, hogy végig kell hallgatni a hibákat
A Digi ügyfelszolgálati telefonszám hívásakor sajnos minden esetben végig kell hallgattunk az országos tervezett leállás és karbantartások listáját, beleértve a televíziós csatornaváltozási információkat is. Ez hívásonként akár 1-2 perces automatikus szövegfelolvasást is jelenthet.
A módszer okát megértjük, hiszen így a szolgáltató az ügyfelek jelentős részének meg beszélgetés előtt tud információt átadni, mégis idegesítő a megoldás.
Ha a One internet szolgáltató 2025-ben fejleszteni akár ezen, kézenfekvő lenne a hívás elején bekérnie az ügyfél irányítószámát, és ez alapján már csak az ő területét érintő karbantartásokat kellene bejátszania. Ezzel jelentősen csökkenne az ügyintézési idő, és az előfizető sokkal jobb érzéssel érkezne meg az ügyfélszolgálatos munkatárs kapcsolásakor.
Jobb mint a Telekom?
El kell ismernünk, hogy a fenti 1-2 perces szövegmeghallgatás még mindig jobb, mint a Telekomnál a Vandán való átjutás! A Vanda „okos asszisztens” mára szinte áthatolhatatlan fallá vált, hiszen halandó ember már a korábbi trükkökkel is csak szerencsével juthat élő emberi segítséghez. Ezzel szemben a One ügyfélszolgálaton csak várni kell, és bár a várakozási idő 2024 elején még sokszor 20-25perc volt, 2024 végén már szinte soha sem kellett 5 percnél tovább kitartani az élő ember kapcsolásához.
A One internet hiba esetén mindig segített
Szintén pozitívum, hogy a szokásos úgyfélazonosítást követően a PPPOE adatok kiadása gördülékeny, és a vonalvizsgálathoz sem kell külön könyörögni. A Digi vagy immár One internet hibák esetén ráadásul 2024-ben csak 1 alkalommal találkoztunk azzal, hogy a szolgáltató eszköze hardver hibás volt. Ez kifejezetten jó arány, hiszen a Telekomos eszközök közül legalább 4-5db esetében kellett cserét kérni LAN port hiba miatt.
A Digi / One internet hálózat csúcsidőben lassú
Több ügyfelünk visszajelzése alapján figyeltük meg azt, hogy a One internet hálózata bizonyos helyeken alulméretezett, melynek következtében a csúcsidőszakban, tehát hétköznap 5 óra után és hétvégén az internet sebesség a szokásokhoz képest akár felé sebességre is visszaeshet.
Ez például egy 1000Mbps előfizetés esetén 400-500Mbps valós mért letöltési sebesség is lehet, ami persze meg mindig bőven elegendő akár 10 TV vagy PC számára is, de nagy fájl letöltés esetén azért már érezhető lassulás.
2025-ben is segítünk a One internet hiba megoldásban
Kollégáink a fenti tapasztalatok birtokában 2025-ben is gyors segítséget tudnak nyújtani, ha a One ügyfélszolgálat a saját router alkalmazása miatt már nem tud segíteni önnek.