Az elmúlt 24 órában ugrásszerűen megnőtt a Microsoft 365 hibajelentesek száma, a szolgáltatás webes verziója és bizonyos admin felületek álltak le.
Sokan használják a Microsoft 365-öt
A redmondi óriás elmúlt években óriási marketing kampányt folytatott annak érdekében hogy a felhasználók a korábban megszokott dobozos ztali alkalmazások helyett egyre inkább az éves előfizetéses Microsoft 365 csomagot használják.
Nagy leállás volt december 10-én
A Downdetector grafikonján jól látható, hogy az Microsoft 365 az elmúlt 24 órában sokak számára elérhetetlen volt. A hiba a legtöbb felhasználónál érvénytelen token üzenettel jelentkezett.
Megoldás: használják az asztali alkalmazást
A reakció a microsoft részéről annyi volt hogy a felhasználók a hiba elhárításaink használják az asztali World,Excel és Outlook alkalmazásokat. A javaslatban csak az a kellemetlen, hogy sok felhasználónál – mint pl. az oktatási verziók esetén tanároknál és diákoknál- a liszensz egyszerűen nem teszi lehetővé az asztali alkalmazások telepitését a számítógépre.
Elvileg már javították a hibát
A grafikon alapján feltételezhetjük hogy a hibát az éjszaka folyamán javították. Ugyanakkor az elmúlt hónapokban nem ez volt az első leállás, legutóbb körülbelül 24 órán keresztül nem működött a program csomag. Akkor ráadásul az exchange online szolgáltatás sem volt elérhető ami céges környezetben és széles körben használt megoldás a saját levelező szerverek használata helyett.
Valódi megoldás: Az egyszeri díjas Office 2019 vagy 2021
Bár igényesetén mi is telepítünk microsoft 365-öt az ügyfelek gépére mégis a dobozos éves előfizetési díj helyett egyszerű díjért megvásárolható verziókat javasoljuk a kiszámítható, offline munkához. Ráadásul az Office 2019 vagy Office 2021 csomag egyszeri, 20 000Ft-os díja nálunk tartalmazza a kiszállás és helyszíni telepítés díját is.