A reklámblokkolók használata nagy népszerűségnek örvend leginkább az online filmet néző körében. A YouTube hónapok egy ideje lépéstől lépesre teszi nehezebbé használatukat. A végső megoldás hamarosan teljesen működésképtelenné teszi őket.
Hónapok óta tart a Youtube harca
A youtube néhány hónapja még 10 majd három videó után figyelmeztette a reklámblokkoló használókat hogy több videót már nem nézhetnek meg a platformon. A figyelmeztetés sokfelhasználónál okozott kellemetlenséget végül a legtöbben a youtube esetében kikapcsolták a reklámblokkolást hogy megtekinthessék a videókat.
Üzleti érdek vagy jogos tartalomkészítői igény?
Bár a legtöbb felhasználó nk csak egyszerű en tartalomfogyasztó ha valaki egyszer is csinált már a youtube-ra videót saját bőri érezheti a reklámblokkolók kellemetlen hatását. A legális saját készítésű tartalmak esetében kifejezetlenkel kellemetlen hogy bizonyos felhasználók esetében egyáltalán nincsen reklám bevétel. Persze a reklámblokkolók elsősorban a youtube bevételeid csökkentik de a tartalom készítők is ezzel egyben lsnek a megérdemelt bevételeiktől. És ez végső soron ellehetetleníti a minőségi tartalom gyártást.
Végső megoldás: reklám a videóban
A youtube már teszteli az összes reklám blokkolót ellehetetlenítő megoldását ami közvetlen a videó elejébe kódolja a megjelenítendő reklámot. Ezzel a technikai megoldással reklámblokkolóknak nem lesz már lehetőségük külön érzékelni a videóként betöltött reklámot hiszen az egyben lesz a tartalommal.
Óriási segítség a tartalomgyártóknak
A statisztikák szerint em a felhasználók 11-43%-a használ reklámblokkolót. Ha a Youtube bevezeti a teljes reklámblokkoló tiltást tartalomgyártók bevételei rövid időn belül 11-43%-al nőhetnek.
Javulhat a minőség, nőhet a minőségi tartalmak aránya
Ha ez bekövetkezik az a tartalom készítőknek egy óriási segítség amit kihasználva job minőségű eszközökkel készíthetik a felvételeiket vagy akár új munkatársak segítségével még több minőségi tartalmat gyárthatnak ami végül fogyasztók számára és előnyös lehet.
Új tartalmak jelenhetnek meg a Youtube-on
A várható bevétel változás olyan mértékű, hogy a youtube-on akár új típusú tartalmak is megjelenhetnek. Egyes tartalom tulajdonosok, mint például film stúdiók is elgondolkodhatnak azon, hogy immár akár 40%-kal több bevétel esetén bizonyos filmeket a youtube-on is elérhetővé tesznek.