Ne telepitsen anydesk et telefonos keresre

A magánemberek mellett már cégeket is célba vették a banki alkalmazottnak álcázott csalók. Figyelmeztesse ismerőseit, mielőtt bedőlnek a csalásnak!

Fél óra elég a csalóknak az átveréshez

A hétvégén egy számítógép Windows 10-re frissítése miatt érkeztem ügyfelemhez. A hölgy azzal fogadott, hogy körülbelül egy órával korábban emeltek le csak nem két millió forintot bankszámlájáról. Így az első dolgunk nem a windows telepítés volt hanem az enyi deszk óp és más távoli asztali elérési programok eltávolítása számítógépéről és a mobiltelefonjáról.

Banki alkalmazottnak álcázták magukat

A csalók banki alkalmazottnak hazudták magukat és sürgetve kérték hogy az ügyfél telepítse fel számítógépére, majd mobiltelefonjára az AnyDesk programot.

Idő nyerési a bankba küldéssel

Az ügyféltől megkérdezték hogy mennyi idő alatt tud eljutni a bankjába ellenőrizni a bankszámláját. Az ügyfél el is indult a bankba, de a 30 perces út elegendőnek bizonyult ahhoz, hogy a csalók elindítják az utalást majd a telefonra telepített programmal megszerezzék az utaláshoz szükséges biztonsági kódot és jóvá is hagyják azt.

A banki alkalmazott sem volt felkészült

A bankba érkező ügyfél sajnos a banki ügyintézőnél sem lelhetett valódi segítségre. A banki alkalmazott nem ismerte fel azonnal a csalást és nem tudták zárolni időben a bankszámlát.

Mire hazaért az internetes bankba bejelentkezve már csak az üres számlát találta.

Védekezés a banki csalók ellen

Sose higgyük el, hogy a bank telefonon keres

A csalód legnagyobb fegyvere hogy meg tudják hamisítani a banki telefonszámot. Telefonunk azt jelzi ki mintha a bank telefonszámáról jön le a bejövő hívás.

A legjobb ha sosem hisszük el azt hogy a telefonáló valóban banki alkalmazott!

A sürgető telefon mindig legyen gyanús

A másik felismerhető taktika hogy a hívó fél azonnali cselekvésre akar ösztönözni. Ilyenkor mindig egy  csalás veszélyének elhárítására hivatkozik.

Ha sürget egy hívó mindig legyünk gyanakvúak!

Egyik bank sem kéri a telefonon biztonsági szoftver, vírusírtó vagy bármilyen egyéb program telepítését. Különösen feltűnő, ha a telepítést okostelefonunkra kérik.

Soha se telepítsünk programot számítógépünkre vagy mobiltelefonunkra!

Már nem a bankkártya adatokat próbálnak lopni

A csalók megtanulták hogyha bankkártya adatokat kérnek adjanak vásra ad okot a legtöbb ügyfélnél. Éppen ezért kifejezetten azt akarják elérni hogy átutalás tudjanak indítani és ezt jóvá tudják hagyni telefonos sms kóddal.

Tekintsünk telefonunkra úgy, mint a bankszámlank kulcsára, soha se adjunk hozzáférést senkinek!

Figyelmeztese ismerőseit és rokonait is

Még csak idősnek sem kell lenni ahhoz hogy valaki bedőljön az átverésnek. Elegendő a pont rossz időben keresnek minket a telefonon. Ha épp menet közben vagyunk vagy egy boltban állunk sorban sokkal sebezhetőbbek vagyunk mindannyian.

Figyelmeztesse ismerőseit család tagjait mondja el az átverés tipikus ismertetőjegyeit, hogy senki se dőljön be!

Ha megtörtént a baj, azonnal kérjen segítséget!

Ha mégis belefutunk az átverésbe azonnal kérjünk segítséget. Először bankot hívjuk fel hogy menjünk be az ügyfélszolgálatra és változtassuk meg a netbankos hozzáférésünk jelszavát.

Amíg a számítógép és a mobiltelefon internetre csatlakozik addig bankszámlem maradt összeg is veszélyben van.

A számítógépen szüntessük meg az internet kapcsolatot mobiltelefonunkkal kapcsoljuk ki a wifit és a mobilnetet is a veszély elhárításraig!

A SzámítógépMentő segít

SzámítógépMentőnél tudunk segíteni a fertőzött gép és mobiltelefon meg tisztításában. A fertőzés mentesítés számítógépen adatmentéssel és teljes tiszta telepítéssel történik. Így kerülhető el, hogy a háttérben fel telepített alkalmazások eltűnhessenek a gépről.

Kapcsolódó szolgáltatásaink

Menjen biztosra, bízza gépét a Számítógép Mentő Szakértőjére!

Hívjon most, segítünk!

2 Válaszolt erre: “Ne telepítsen AnyDesk programot telefonos kérésre!”

  • [email protected] Tegnap töltöttem le az AnyDesk aplikációt telefonos utasításra, ma pedig a NET BANKOT csináltattam meg az OTP-ben! Félek, hogy leszedik a pénzemet! Ma néztem utána ennek az AnyDesk-ek és elolvastam az önök figyelmeztetését! Mit tegyek most?

    • Kedves Judit. Önmagában az Anydesk letöltése vagy a netbanknhasználata nem probléma. Akkor van baj, ha az AnyDesk programon keresztül hozzáférést ad géphéhez vagy telefonjához vagy ha egy telefonáló kérésére belép az OTP netbankba, vagy az OTP jelszót vagy SMS kódot telefonáló kérésere elmondja. Nem adott meg telefonszámot, így felhívni nem tudom, de emailben is elküldöm önnek ezeket az infókat. Javaslom, hogy ha véletlen megadott belépési adatot, kódot, vagy hozzáférést adott gépéhez, miközben netbankot használt, kérje az otp-nél a netbank jelszó cseréjét.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük