Telekomos előfizető és nem működik az internet? A Telekom internet hiba megoldása a legtöbbször gyors, és egyszerű. Mutatjuk, mit kell tenni!
Telekom internet hiba fajtája
Telekom Wifi hiba
Ha a vezetékesen csatlakoztatott eszközökön működik az internet, de a vezetéknélkülieken nem, a Wifi hálózat beállításával, működésével van probléma.
Telekom modem hiba
Ha a Wifi mellett a vezetékesen csatlakozó eszközök sem kapnak internetet, a telekom modemmel, routerrel van probléma. Ez lehet beállítási probléma, szoftberes fagyás, egy félresikerült frissítés, vagy hardveres hiba is.
Telekom rendszer hiba
Időről időre a Magyar Telekom tervezetten is végez hálózat karbantartást, de előfordulhat, hogy egy markoló elszakitotta a vezetéket, ami akár több háztömb internet ellátását is biztosítja. Ilyenkor biztos a szomszédban sincs net.
Telekom internet hiba javítása otthon
Ha Telekom internet hibát tapasztal, kézenfekvő lehet az ügyfélszolgálat hívása telefonon, vagy az online internet hibabejelentés. Ez előtt érdemes 5 percet szánni a hibakeresésre, amivel a legtöbb esetben magunk is megoldhatjuk a problémát.
Időtartam: 5 perc
Telekom router újraindítása
A hibajavítást minden esetben kezdjük a Telekom eszköz áramtalanításával. A router hátuljából húzzuk ki a konnektorhoz vezető kábelt, majd ha a lélek kialudtak, 20 másodperc után dugjuk vissza.
Ez a módszer segíthet a szoftveres hibák javításában, mert a telekom router ilyenkor újraindul, újra csatlakozik a központhoz, és újra létrehozza a helyi Wifi hálózatot is. Ilyenkor ráadásul a központból letöltődhet az új szoftver (firmware) verzió is, ami a működési hibák javítását tartalmazza.
Csatlakozás Ethernet kábellel
Ha laptopja vagy asztali számítógépe van, de Wifi-t használ, próbáljon meg vezetékesen csatlakozni a Telekom routerhez. A vezetékes kapcsolathoz csak egy bármelyik műszaki boltban kapható Ethernet kábelre lesz szüksége. A kábel egyik végét a Telekom router hátuljába, a másik végét a gép oldalán vagy hátulján levő csatlakozóba dugja.
Ezzel a módszerrel a Wifi beállítási hibák, vagy a router vezeték nélküli részenek hardveres hibája is javítható.
Próbáljon meg másik eszközzel csatlakozni
Ha csak egy gépet használ internetezésre, próbáljon meg egy másik számítógéppel, laptoppal, vagy akár okostelefonnal csatlakozni a Wifi hálózatra. A Wifi név és a jelszó a Telekom router hátulján vagy alján egy kis matricán olvasható.
Ezzel a módszerrel tesztelhető, hogy az eddig internetezésre használt gépében van-e a hiba. Ha az új eszközön működik a net, a régi eszköz javítsáról kell gondoskodnia.
Saját router kiiktatása
Telekom ügyfélszolgálat hívása
Sok esetben tud segíteni a Telekom ügyfelszolgálat. Hívja a 1414-as számot, és válassza a 9-es gombot: lakossági ügyintézes.
Vandának mondja hangosan: „internet hiba bejelentés”, majd tartson ki, ha nem sikerül az azonosítás, Vanda feladja és minden esetben egy valós ügyfélszolgalatos embert kapcsol, aki tud segíteni.
Ilyenkor mindig mondja el, hogy a fentiek közül melyik módszereket próbálta már ki, és milyen eredménnyel.
Ha nem ajánlják fel, érdemes külön kérni a vonal és a Telekom eszköz tavokról történő technikai ellenőrzését!
Hívja a SzámítógépMentő szakemberét!
Ha nincs ideje, türelme, vagy csak egyszerűen gyors megoldást akár, hívja szakemberünket, aki akar 1 órán belül a helyszínen megkezdi a Telekom internet hiba elhárítását.
Azonnali segítséget tudunk nyújtani minden esetben, amikor nem központi hiba vagy a Telekom eszköz hardveres hiba okozza az internet kimaradást, de ilyenkor is tudunk segíteni a hiba okának gyors és szakszerű megallapitásában.
Tools:
- Ethernet kábel
Miben tud még segíteni szakemberünk?
A helyszínen tudunk segíteni a saját router beállitásában, újrakonfigurálásaban, a Wifi hálózat optimális beallítasában, router cserében, vezetékes hálózat tervezésben és kivitelezésben és minden más számítógépes probléma megoldásában.