Még november 22-én jelentette egy Windows felhasználó, hogy a Google Drive-bán hírtelen eltűntek a fájljai. A hiba következtében májusi állapotra állt visssza a mentése, és a Drive támogatás sem tudott neki segíteni a későbbi fájlok vissszaállításában.

A hiba a Drive 84-es verziókat érinti

A Google Drive 84.0.0.0 és 84.0.4.0 közötti verziónál jelentkezett és a Drive támogatási fórumán tucatnyi felhasználó jelezte, hogy hasonló hibával küzd.

December 5-én megjelent a javítás

A december 5-i bejelentés szerint a hibát javították, így a most aktuális verzióban már elvileg nem tapasztalhatunk problémát.

10 év után megrendelt bizalom

Én személyesen 10 éve használom a Google Drive-ot a biztonsági mentésre. A legjobb az volt benne, hogy korábban a Backup and Synch nevű asztali kliensben egyszerűen lehetett helyi könyvtárakat hozzáadás a felhő mentéshez. Így a helyi könyvtárak a Drive kliens futása nélkül is elérhetők voltak a számítógépben, a kliens indításával viszont azonnal és automatikusan feltöltődés a változások a felhőbe.

A kliens váltás után még nem volt gond

Aztán pár éve volt egy nagy változás, megszűnt a Google Backup and Synch és jött helyette a Google Drive for desktop kliens. Ekkor még az átállas sima volt, az új kliens átvette a régi beállításait, és egy több órás fájlösszehasonlítás folyamat után rendben működött. Ekkor a felhőbe szinkronizált könyvtárak már a kliens futásakor megjelentek a külön Google Drive helyi meghajtón is, de az eredeti könyvtárakban a kliens futása nélkül is megmaradtak.

HDD váltás utáni bonyodalmak

Kb 2 hete, pont a fájvesztéses hiba időszakában érett be nálam a 2Tb-os HDD cseréje egy 4Tb-osra. A folyamat egyértelműnek ígerkezett: régi HDD klónozása az új 4Tb-osra, majd a partíció átmértezés 2-ről 4Tb-ra. Bár ez rutinmunka, heti rendszerességgel csinálom, legalább 4-szer nekifutottam, mert a klónozás és meghajtócsere után a Drive nem volt hajlandó elfogadni korábbi könyvtárat helyi könyvtárakat, megszűnt a megszokott működés.

Mivel 10 éve mindig stabil volt a Google Drive, elfogadtam és más megoldás híján új helyi könyvtárat jelöltem ki a teljes Drive tartalomnak, és elindítottam a leszinkronizálást. 1 napig bekapcsolva volt a gép és elvileg minden rendben ment.

Jelenleg még kételkedek

Azóta viszont három gyanús jelenség is felütötte a fejét, ami miatt a régi helyi adstmappát meg mindig nem merem törölni:

  1. A Google Drive minden indításkor elkezd letölteni olyan fájlokat a felhőből, amik már hónapok óta nem változtak.
  2. A kijelölt új helyi könyvtár üres, ha nem fut a kliens.
  3. A kliens indìtásakor elkezdődik a korábban megszokott fájl ellenőrzés, és elkezdi alul írni, hogy 1000+db file-t szinkronizálni fog. De egyszer csak eltűniknez a szám, és úgy tesz, mintha minden kész lenne.

Ráadásul az intézőben a mappák mellett kis zöld jelzés szokta mutatni, hogy a szinkronizálás kész, de két mappa esetében még mindig kék a jelzés, tehát a szinkronizálás folyamatban van. Mindez úgy, hogy a kliens fut akarnórakon napokon keresztül is.

Reménykedem a frissitésben

Bár már a hibajavízott 84.0.11-es verziót használom, a Google támogatási oldalán 84.0.13.0 klienst javasol. Ennek letöktése után újabb sokára teszt következik annak ellenőrzésére, hogy a fenti hibák végre eltűntek-e ah eddig oly stabil Google Drive-ból.

Menjen biztosra, bízza gépét a Számítógép Mentő Szakértőjére!

Hívjon most, segítünk!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük